قوانین ترخیص کالا از ترکیه

چنانچه قصد دارید از کشور ترکیه کالا ترخیص کنید، لازم است نکاتی درباره قوانین ترخیص کالا از ترکیه بدانید.

به دلیل تحریم­ های بین­ المللی که در سال­های اخیر به کشور ایران تحمیل شده است، واردات کالا از کشورهای همچون آلمان، کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا کم شده است.

از طرفی دیگر کشور ترکیه با موقعیت بین­المللی که دارد، باعث شده، تا واردات از آن رونق زیادی داشته باشد. چنانچه شما قصد دارید از این کشور کالا وارد کنید، باید با قوانین ترخیص کالا از ترکیه را بدانید.

در ادامه هلدینگ دیوان گروپ توضیحات کامل را درباره این موضوع در اختیار شما قرار می­دهد.

کالاهای مجاز در قوانین ترخیص کالا از ترکیه

کالاهای مجاز در قوانین ترخیص کالا از ترکیه

از آنجا که کشور ترکیه مهم­ترین شرکای تجاری کشور ایران محسوب می­شود، قوانین گمرک و ترخیص کالا از کشور ترکیه مشخص و شفاف است. این قوانین وضع شده­اند تا از ورود و خروج غیر قانونی جلوگیری شود.

از کالاهای مجازی که شما می­توانید به راحتی و بدون مشکل آن را ترخیص کنید، شامل لباس مردانه، زنانه، بچگانه، قطعات لوازم یدکی، سوییچ کنترل، ژنراتورهای برقی و غیره است.

از دیگر کالاهای مجاز می­توان به ساخت و ساز ساختمانی، شیرآلات، لامپ، درب و پنجره اشاره کرد. کالاهای پلاسکو و نساجی نیز جزو کالاهای مجاز محسوب می­شوند.

اقلام دیگری که می­توان آن را به صورت قانونی ترخیص کرد، لوازم خانگی مانند سرویس آشپزخانه، بلوریجات است.

بررسی بازار ترکیه جهت ترخیص کالا

بعد از فروپاشی سال 2000 کشور ترکیه تصمیم گرفت تا اقدامات اساسی انجام دهد. در سال 2019 ترکیه توانست جزو 20 کشور برتر در زمینه صادرات قرار بگیرد.

این کشور هم اکنون نیز جزو کشورهای برتر در صادرات قرار دارد. یکی از پرمتقاضی­ترین کالا در امر صادرات کشور ترکیه، اقلام کشاورزی و پوشاک هستند. این اقلام واردات زیادی به کشور ایران دارند.

صادرات اقلامی چون طلا، ماشین آلات، لوازم نساجی، محصولات کشاورزی، پوشاک، پارچه،مبلمان، لوازم خانگی، دارو و زغال­سنگ بر عهده کشور ترکیه است.

به همین دلیل ترخیص کالا از ترکیه بسیار دقیق انجام می­شود. به همین دلیل کالا به راحتی و مجاز از ترکیه به سایر کشورها منتقل می­شود.

قوانین ترخیص کالا از ترکیه چیست؟

قوانین ترخیص کالا از ترکیه چیست؟

مهم­ترین و اولین کار در قوانین ترخیص کالا از ترکیه این است که شما یک کشور ثبت شده در ترکیه داشته باشید. شما باید با قوانین گمرک ترکیه آشنا شوید.

شما باید موارد زیر را هنگام ترخیص کالا از ترکیه داشته باشید:

  • فاکتور خرید
  • لیست اجناس خریداری شده
  • ارائه گواهی بیمه
  • مجوز ورود به ایران از ترکیه با اقلام اعلام شده
  • ارائه مجوز واردات و صادرات از ترکیه به واسطه شرکتی که در این کشور ثبت کردید.

هزینه ترخیص کالا از ترکیه

هزینه ترخیص کالا از ترکیه به ایران به فاکتورهای مختلفی بستگی داشته و طبق حجم و نوع کالا مشخص­ می­شود. اما شما باید هزینه­ های را در نظر بگیرید.

برای مثال می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه بارگیری
  • هزینه انبار
  • هزینه بازرسی
  • هزینه اخذ مجوزهای عبوری
  • هزینه حمل و ترانزیت کالا

نکات مهم درباره ترخیص کالا از ترکیه

هنگام ترخیص کالا از ترکیه شما باید دقیق و حساب شده عمل کنید. حتی اگر شما سابقه ترخیص کالا از ایران یا سایر کشورهای دیگر را دارید، برای انجام ترخیص کالا از ترکیه باید از شرکت­های ترخیص کالا کمک بگیرید.

از آنجا که تمامی قوانین ترخیص کالا از ترکیه را نمی­دانید و با آن­ها آشنایی ندارید، پیشنهاد می­شود که آن را به افراد متخصص بسپارید.

برای اینکار مشاورین هلدینگ دیوان گروپ می­توانند به شما کمک کنند تا به راحتی کالاهای خود را از ترکیه به ایران وارد کنید.

برای آشنایی بیشتر درباره قوانین گمرک و ترخیص کالا از ترکیه می­توانید با هلدینگ دیوان گروپ تماس بگیرید.

88 / 100
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط